top of page
DN9Q6220.JPG

Spillmodus

Her vil du finne våre spill modus!

Spillteknisk informasjon ramses opp før spill.
Det er ønskelig at alle kjenner til modusene.

Dersom du har forslag og ønsker, bes dette sendes til oss via våre chat funksjoner.

​

Spilletid per spillmodus: 30-60 min.

​

​

Begrep som er verdt å huske:
 

Buddy heal:
friendly teammate fysisk tar på deg i 10 sekunder, du er nå levende igjen, og må utføre en defansiv handling dersom det er fiender i nærheten.

​

Bleedout time:

tiden man må vente etter å ha blitt skutt.

Når denne utgår må en gå tilbake til respawn.

​

Spawn on team mate:

10 sec spawn tid, du går selv til et lag medlem å teller 10 sec før du kan spille videre.

​

Se regler for ytterligere informasjon 

Terkel Eikemo-2.jpg

01 Stjeling

​

Hovedmål:

 Starter i lag 1-3 personer.

-egne lag navn (finn på noe gøye lagnavn)

-Antall lag baseres på antall oppmøtte.

*Dersom en får hit på andre spillere kan de stjeles over til sitt eget lag.

* for å stjele noen over til eget lag må en revive den aktuelle spilleren.

Hovedregler

  • Ta på en motstander, den spilleren er nå på ditt lag.

  • hold 10 sec på en lagspiller, den spilleren er tilbake i spillet på ditt lag.

  • Det laget som står igjen med alle spillerne på sitt lag vinner.
    Stjeling- er en jakt spillmodus, hvor man må lete litt etter sine mange motstandere

02 Team Deathmatch

 

Hovedmål:

to lag kjemper mot hverandre, og i korte trekk betyr dette at målet er å ta ut flest mulig spillere på det andre laget. 

Hovedregler:

  • Spawn regler varier utfra antall deltakere.

  • Ofte brukes buddy heal, spawn og bleedout tid.

  • Som oftest 1 buddyheal per respawn og 1 minutt bleedout tid.

20220604_145616.jpg
DSC_0080.JPG

03 Overwatch

 

Hovedmål:

(test-fase)

frakte et flagg fra startpunkt til sluttpunkt gjennom flere checkpoints. Det laget som har fraktet flagget nærmest motstander sin base vinner.

Hovedregler:

  • checkpoints fungerer som spawn når overtatt, kun for frakterne.

  • buddy heal: 10 sek, kun forsvarslaget

  • spawn on buddy: 30 sek, kun frakterne

  • spawn: 30 sek

  • Checkpoint: 30 sek, kun for frakterne

  • bleedout: utgår.

  • Tom for ammunisjon= Perma death for enkelt spiller.

DSC_0044.JPG
reklame 1.jpg

04 Search And Destroy

 

Hovedmål:

ditt lag skal få tak i en "bombe" og plante denne på gitte steder. Punktene skal "sprenges" i stigende rekkefølge.

 

2 spawn punkt for hvert lag, et oppe og et nede i terrenget på hvert lags side, du bestemmer hvilket du bruker under spillets gang.

Alle starter spillet på spawn 1. 

(Se kartet)

​

Hovedregler:

  • Spawn: 10 sekunder.

  • buddyheal: 2 per spawn. 

  • Bleedout: 1 minutt minimum og 2 minutter maksimum. (max kun når man har buddy heals igjen).

  • Spawn på general: 30 sekunder.

  • Hvert lag velger en spiller som er “general”, vedkommende har en 5 meter sone rundt seg der lagmedlemmer kan spawne inn. 

  • Det er ikke mulig å spawne på generalen hvis han aktivt blir beskutt, generalen kan heller ikke skyte når noen spawner.

 

  • 2 lag

  • Maksimal spilltid 90min.

​

Hovedfokus:

Hver "general" får utdelt kart hvor det er markert tre punkter (1, 2 og 3). Dette er da punktene du skal plassere "bomben" i 10 min per sted.

Deretter kan den fraktes til neste punkt.

​

Begge lag starter om å få kontroll på den ene bomben som er i spill.

​

Man må være to for å bære "bomben".

"Bomben" kan ikke kastes.

Hvis man blir skutt når man bærer den, skal den slippes der man står. 

​

Bomben er markert på kartet med et gult kryss og starter ca.midt i sumpen.

 

twist:

en nøytral person starter med bomben, ta han ut!

05 Hold baggen

​

Hovedmål:

Så mange lag som mulig!
Alle lag kan samarbeide med hverandre om ønskelig.

Det legges ut 1 flagg på banen, lagene skal forsøke å holde dette flagget. Etter ca.45 min er spillet over.
Laget som da har flagget.
Står som Vinnerlaget!

Hovedregler:

Lag-regler:

  • Buddyheal tid: 10 Sekunder.

  • Spawn: Umiddelbar.

  • Bleedout: Max 2 min (må gå tilspawn når tiden er ute).

Solo-regler:

  • Healing tid: Utgår (kan ikke heale seg selv).

  • Spawn: Umiddelbar (gå til spawn å starte på nytt).

  • Bleedout: Utgår/Ingen

06 The General

​

Hovedmål:

Hvert lag skal velge seg EN general.
Flere lag mulig!
Generalene blir utstyrt med en ekstra farget lagbånd (samme for alle lag) og de skal være på til enhver tid under spill.

Lagene skal prøve å ta ut motstanderen sin general og resterende soldater!
sist lag som står igjen, vinner!
KUN lov å spawne på sin general, blir general tatt ut kan ingen spawn skje.

Hovedregler:

  • Generalene styrer laget å bestemmer selv hvordan han vil bruke soldatene sine, om de skal forsvare eller angripe.

  • JO mer innlevelse jo gøyere!

  • Kun Spawn: på Generalen.

​

Twist:

  • Det trengs 3 spillere for å buddyheal en General.

07 escort the flag

​

hovedmål:

(test-fase)
Ta flagg og flytt det til forskjellige punkter for å forsvare i 10 minutter.

2 lag passer bra.
 

Del 1. Begge lagene starter i en kamp om flagget som blir plassert på punkt "A".
Flagget på punkt "A" må fysisk holdes i 1 minutt for å kapre det.
Laget som tar flagget blir automatisk forsvarslaget.

​

Del 2. Flagget skal fraktes til punkt "B" for å beskytte det i 10 min.
dersom angriperne tar flagget innen tiden blir de forsvarerne.

fortsett å beskytt punkt "B" - tiden blir halvert av gjenværende tid.

Må fysisk inn å ta på flagget.
Tiden blir halvert hver gang et flagg blir kapret.

​

Del 3. Kopier del 2 i flere omganger, punkt c,d,e osv

​

Hovedregler

  • Healing tid: 30 Sekunder

  • Respawn tid: Umiddelbar (0 Sekunder)

  • Bleedout: Ingen

08

Flagg spill

modus og inndeling:
Begge lagene må forsvare sitt flagg og angripe fienden sitt.
Når ditt lags flagg er nede kan ingen respawn/buddyheal skje.
Laget ditt må kjempe for å få heist flagget igjen for at respawn/buddyheal skal være mulig.

 

ta ned motstander sitt flagg og alle spillere = du vinner!

​

Hovedregler:

  • Spillerne vil bli splittet på 2 lag.

  • 1 lagkaptein per lag. 

  • Lagkaptein bestemmer hvor alle skal gå. Lag en god plan!

  • Healing tid: 10 sek

  • Blø ut tid: 1 min

  • Respawn tid: 30 sek
     

  • Spilltid: 50 min


Når du har blødd ut drar du til avtalt respawn område.
Respawn skjer etter 30 sek når du har nådd spawn stedet og flagget er oppe/heist.

storspill 2.jpg

09

storspill.jpg

Domination

Hovedmål:
å ha flest flagg oppe når tiden går ut.


2 lag eller flere.
Ingen max antall på lagene, så mange som mulig.

​

hovedregler:

  • Bleedout: 1 minutt​

  • Respawn tid: 30 sekunder.

  • Buddy heal: 10 sekunder (1 per spawn).

10 Bombespill

Hovedmål:

det skal plantes en ‘’bombe’’ som må finnes og plantes på forskjellige plasser og forsvares i 10 minutter.

!se kart for info!


Begge lag har egne forskjellige plante steder.

!eget kart viser dette!

​

klarer det andre laget å hente/ta "bomben" skal de plante det på sine steder.

​

når et punkt er "sprengt" fortsetter man til neste punkt.

​

forsvar "bomben" så godt man kan, motstander kan ta den når tid som helst.

​

Hovedregler:

  • bleedout: 1 min (må stå)

  • Buddyheal: 10 sek

  • spawn on buddy: 30 sek

  • spawn: 30 sek (ditt lags start posisjon)

1 buddyheal & spawn on buddy per respawn, buddyheal er ugyldig dersom bleedout tid overstiges.

228561429_353165606369758_3968442995380848371_n.jpg

11 Airdrop

DSC_0012.JPG

Hovedmål:

(test-fase)

Det ligger forsyninger spredt rundt fra Gult lag. det kjempes om å få tak i flest mulig.

​

Laget med flest objekter hentet vil vinne dette spillet.

​

Gult lag har info om plassering, de er motstander til alle.

ta ut en/flere og de må fortelle hva de vet.

​

En spiller som blir tatt ut med objekter på seg, må legge de fra seg!

​

Lag:

2 hovedlag og et gult.

gult består av 20% av de oppmøtte.

​

Hovedregler:

  • Bleedout: 1 min

  • Spawn on mate: 30 sek

  • Spawn: 30 sek

Kart bva 1 .png

12 Capture & hold the flag

Hovedmål:

(test-fase)
Finne og frakte flaggene hjem til sin egen base.
Når flagget er i basen - hold flagget i 5 min før du får poenget.

eget samlepunkt for flagg vil bli merket.

Lag:
Helst kun 2 lag (flere ved stort oppmøte).
Ingen begrenset antall på lagene, så mange som mulig.

Hovedregler:

  • Buddy heal: 10 sekunder (2 per spawn)

  • Bleedout: 1 minutt

  • Spawn: umiddelbart, MEN hvis flagg forsvares 1 minutt.

Forsvares flagg i basen utgår bleedout og buddyheal. Kun spawn i base under flaggforsvaring.

​

Twist:

  • Flere lag og flere baser ved høyt oppmøte

  • Hvite medic bånd - egne medics

  • Fordele lag i henhold til FPS klasse (grønn,gul,oransje,rød)

G-1 Svart dot= Safe Zone.

F-2 blå dot= Spawn 1.

B-2 Rød dot=Spawn 2.

D-4 Lilla dot = Skog høyden.

​

DSC_0042.JPG
bottom of page